Kan bağışında mobil teknoloji devri
Türkiye Vodafone Vakfı ve Türk Kızılayı, mobil teknolojilerin insanların iyiliği için kullanılması misyonuyla kan bağışında bulunmayı kolaylaştırmak ve teşvik etmek üzere çok önemli bir işbirliğine imza attı. Kan bağışının sadece acil durumlarda değil düzenli olması gerekliliğini vurgulamak ve konuyla ilgili farkındalık yaratmak amacıyla Vodafone’un teknolojik altyapısından faydalanarak geliştirilen bu işbirliği kapsamında, Vodafone abonelerine ücretsiz olarak “Kan Bağış Noktası Bilgilendirme Servisi” sunulacak. Servise üye olan Vodafone aboneleri, hem bulundukları bölgeye gezici Kızılay Bağış Araçları geldiğinde haberdar olacak, hem de kan verme ve düzenli kan bağışıyla ilgili bilgilere ulaşabilecekler.
Ayrıca, iOS ve Android işletim sistemli akıllı telefon sahipleri, operatör sınırı olmadan, Vodafone-Türk Kızılayı işbirliğinde geliştirilen mobil uygulamayı kullanarak kan bağışında bulunmayı kolaylaştıran süreçleri takip edebilecekler.
“Sosyal sorunlara mobil teknolojilerle çözüm hedefliyoruz”
Türkiye Vodafone Vakfı ile Türk Kızılayı arasında gerçekleştirilen bu işbirliğinin, Vodafone Grup Vakfı’nın sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm getirme vizyonunun bir yansıması olduğunu kaydeden Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel şunları söyledi:
“Türk Kızılayı ile yapmış olduğumuz işbirliği, Vodafone Grup Vakfı’nın tüm dünyada benimsediği, sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm üretilmesi ve sosyal değişim yaratma vizyonu kapsamında atılmış bir adımdır. Bu uygulamaların devamını başka sosyal alanlarda da getireceğiz. Türk Kızılayı ile yaptığımız işbirliği sonucunda ülkemizde kan bağışında yeni bir sayfa açılacağına inanıyoruz. Mobil teknolojilerin yardımı ile artık kan bağışı etkin bir şekilde teşvik edilecek ve bilinçli bağışçılar yaratılması hedeflenecektir. yaklaşık 18 milyonluk abone sayımızla, gelişmiş ülkelerde nüfusun yüzde 5’ine tekabül etmesine karşılık ülkemizde çok düşük seviyelerde olan bağışçı sayısına da olumlu katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Sağladığımız teknik altyapı desteği ile Vodafone olarak bu projede yer almaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz.”
Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar ise konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:
“Türkiye’de ilk defa geleneksel kan vermenin ötesine geçerek mobil iletişim teknolojisinin kullanımıyla yeni bir sayfa açıyoruz. Bunun önemi büyüktür. Teknoloji Vodafone ile ‘sağlık için’ hizmete sunuluyor. Ülkemizin bir yıllık kan ihtiyacı 1 milyon 800 bin ünitedir. Kararlılıkla uyguladığımız program sayesinde bugün, yıllık 1 milyon 300 bin ünite kan bağışı rakamına ulaştık. Vodafone’un yüksek sosyal duyarlılığı ve teknolojik altyapısı katkısıyla, 2013 yılında ülkemizin kan ihtiyacının tamamını gönüllü, güvenli ve düzenli bağışçılardan karşılamayı hedefliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı’na, toplum ve kişi sağlığı açısından sonsuz öneme sahip olan bu çalışmaya verdiği büyük destek için ihtiyaç sahipleri adına teşekkürlerimi sunuyorum.”
Kan bağış SMS servisi
Halen Kızılay’a yapılan kan bağışları; “Türk Kızılayı Kan Bağış Merkezleri” ve gezici olarak hizmet veren “Mobil Kan Bağış İstasyonlarında” kabul ediliyor.
Vodafone, Türk Kızılayı ile işbirliği çerçevesinde “Sabit veya Mobil Kan Bağış Noktası” bilgilendirme servisini müşterilerine ücretsiz sunuyor. Vodafone, servise abone olan kullanıcıların o anki lokasyon bilgisine erişerek kullanıcıya en yakın Kan Bağış İstasyonu ya da Merkezi’nin bilgilerini bir SMS ile iletecek. Böylece kan vermeye gönüllü olan Vodafone müşterileri, bu hızlı bilgilendirme ile en yakın noktaya kolayca erişebilecek.
Servisi kullanabilmek için abonenin kayıt olması gerekiyor. Bunun için “GONULLU” yazarak 5262 kısa numarasına SMS göndermek yeterli oluyor. Kayıt gerçekleştiği anda aboneye kendisine en yakın sabit kan bağış merkezinin iletişim bilgileri gönderiliyor. Ayrıca kayıtlı aboneler, mobil Kızılay kan bağış araçlarının yakınında oldukları takdirde bir SMS ile bu durumdan otomatik olarak haberdar edilerek kan bağışı yapmaya teşvik ediliyorlar.
Mobil uygulama
Türkiye Vodafone Vakfı ve Türk Kızılayı işbirliği kapsamında ayrıca tüm operatörlerin abonelerine Vodafone tarafından geliştirilen bir uygulama sunuluyor. iOS ve Android işletim sistemli akıllı telefon sahiplerinin kullanabileceği bu uygulama kan vermek isteyenlere birçok kolaylıklar sunuyor.
Uygulama ile kullanıcı etrafındaki sabit ve mobil Kızılay kan merkezlerinin konumunu ve iletişim bilgilerini harita üzerinde görebilecek ve bulunduğu noktadan ulaşmak için yol tarifi alabilecek. Ayrıca kullanıcının uygulamadaki kan bağışı takvimine kan bağışında bulunduğu tarihleri kaydetmesi de mümkün olacak. Böylece, tekrar kan bağışı yapabilecek kadar süre geçtiğinde uygulama kullanıcıyı otomatik olarak uyaracak.
Uygulamanın başka bir özelliği de kullanıcının, Türk Kızılayı tarafından hazırlanan kan bağışı ile ilgili önemli bilgileri okuyabilmesi ve Türk Kızılayı’na bağışta bulabileceği hesap numaraları veya PTT havalesi gibi bilgileri alabilmesi olacak.