Novartis’in merkezinden Türkiye’ye ödül
İlaç sektörünün en önemli firmalarından Novartis tarafından dünya çapındaki şirketleri arasından iletişim uygulamaları alanında “en güçlü farkındalık” yaratan projeleri seçmek amacıyla üç yıldır düzenlenen “İletişimde Mükemmeliyetçilik Ödülleri/Achievement Communication Excellence Awards” bu yıl da sahiplerini buldu. Novartis Türkiye, bu ödüller kapsamında Dış İletişim kategorisinde birinciliğe layık görüldü.
İletişimde Mükemmeliyetçilik Ödülleri; medya ilişkileri, kurumsal üyelikler, markalaşma ve bilinirlik, kriz iletişimi, ürün ve promosyon gibi unsurları içeren “Dış İletişim”, çalışan iletişimi, değişim iletişimi ve e-iletişim/sosyal medyayı baz alan “İç İletişim” ve Novartis ilkelerini gönüllü olarak yaymaya yönelik çalışmaları içeren “Topluma Hizmet Uygulamaları” kategorilerinde veriliyor.
Yenilikçilik, pratikte mükemmellik, stratejik bakış açısı ve efektiflik kriterleri göz önünde bulundurularak değerlendirilen projelere verilen ödüller; iletişimin önemini vurgulamak, başarıları kutlamak ve duyurulmasını sağlamak amacıyla dağıtılıyor.
2010 yılında dünya çapındaki Novartis şirketleri arasında 24 ülkeden 80 başvurunun olduğu ödüllerden “Dış İletişim” kategorisinde Novartis Türkiye’nin “Mobil Toplantı Merkezi-Sağlık Yolunda” projesi birinci seçildi. Novartis tarafından 1 Mart 2011 tarihinde Basel’de “Global İletişimciler Buluşması” adıyla düzenlenen törende, Novartis Türkiye ekibi aldı.
Mobil Toplantı Merkezi –Sağlık Yolunda projesi, hasta ve hasta yakınlarına, doktorlara ve eczacılara kolay erişilebilir bir hizmet vermek amacıyla oluşturuldu. Bu proje kapsamında 2010 yılının Eylül-Kasım aylarında Türkiye’de 15 il dolaşıldı. 18 m çapındaki devasa teknolojik çadırda hipertansiyon ve diyabet ile ilgili 3 boyutlu filmler gösterilerek hastalıklarla ilgili bilgiler verildi. Doktor ve eczacılara ise özel düzenlenen seanslarla ulaşıldı.