Euro OTC Pharma Türkiye pazarında formda
Türkiye’de reçetesiz satılan gıda takviyeleri ve vitamin pazarı, yarım milyar dolara koşuyor. Bu yıl 7 milyon kutuluk bir satış rakamını hedefleyen firma EuRho® Vital markası ile Türkiye’yi Orta Doğu pazarının merkezi yapmayı amaçlıyor.
1993 yılında eczane, hastane, ilaç ham madde toptancıları ve endüstriye aktif ham madde, yardımcı madde, yüksek kaliteli formülasyonlar, doğal ekstraktlar, reçeteli ve reçetesiz ilaçlar tedarik etmek üzere kurulan ve Almanya ilaç ham madde pazarının önemli tedarikçilerinden biri durumuna gelen Euro OTC Pharma, 2005 yılından bu yana da gıda takviyeleri, reçetesiz ilaçlar ve kozmetiklerin uluslararası pazarlara tedariğini sağlıyor.
Euro OTC Pharma’nın bu alandaki lokomotif markası EuRho® Vital yelpazesinde değişik formlardaki (likit, kapsül, tablet, merhem ve losyon) yüksek kaliteli gıda takviyeleri, reçeteli ilaç ve kozmetikler bulunuyor. Yıllık cirosu 50 milyon Euro civarında olan Euro OTC Pharma’nın yıllık yaklaşık %30 büyüme hızı bulunuyor. Euro OTC Pharma, Almanya ve Türkiye’de kendi şirketleri ile varlığını sürdürüyor. Öte yandan ağırlıklı olarak yakın ve Orta Doğu’da olmak üzere İran, Bahreyn, Hindistan, Ürdün, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri ve Litvanya’da dağıtım şirketleri ile çalışmalar yapıyor.
Euro OTC Pharma, ürünlerini sağlıklı beslenme ihtiyacına uygun, hedefe yönelik dozaj prensibi ile diğerlerinden ayrıştırıyor. “Düşük ama yeterli dozaj” prensibiyle hareket eden firmanın, katı form ürünleri de blister ambalajlarda olması sayesinde hijyen açısından avantaj sağlıyor.