Bayer’in Kontrol Noktası Projesi’ne “Altın Havan” ödülü
Eczacı Dergisi’nin bu yıl üçüncüsünü düzenlediği Altın Havan İlaç ve Eczacılık Sektörü Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Bayer Kadın Sağlığı tarafından geliştirilen, Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği ile birlikte hayata geçirilen ve halen tüm Türkiye’de devam eden “Kontrol Noktası” Projesi; “En İyi Eczane İçi Danışmanlık Projesi” alanında “Altın Havan” ile ödüllendirildi.
“Kontrol Noktası” Projesi geçtiğimiz Nisan ayında başlatıldı. Doğru doğum kontrol yöntemleri konusunda bilinç oluşturmayı amaçlayan proje, kadınların sıklıkla uğrayabildikleri eczanelerden kadın sağlığı ve doğum kontrol yöntemleri konusunda doğru bilgi almalarını sağlamayı hedefledi. Proje kapsamında projeye katılan eczanelere yerleştirilen “Kontrol Noktası” standları ile kadınların eczanelere gelerek doğum kontrolü konusunda kimi zaman çekindikleri kimi zaman utandıkları için soramadıkları sorulara yönelik ihtiyaçlarına uygun bilgi alabilmeleri ve bu bilgi ışığında doktora başvurmaları hedeflendi.
Kontrol Noktası Projesi ile Yılın En iyi Danışmanlık Projesi Ödülü’nü kazanan Bayer adına Altın Havan ödülünü alan Dr. Oğuz Mülazımoğlu, öncelikle projenin hayata geçmesinde emeği geçen Prof. Dr. Sezai Şahmay, Ecz. Neylan Zırhlıoğlu, Ecz. Adile Özdağ ve Ecz. Armağan Ener’e, bunun yanında projenin koordinatörlüğünü üstlenen Ecz. Fulya Urgancıoğlu’na teşekkür etti. Törende yaptığı konuşmada, Türkiye’de kadınların doğum kontrol konusundaki bilgi kaynakları arasında eczacıların öneminin büyük olduğuna değinen Dr. Mülazımoğlu, Bayer olarak gerçekleştirdikleri yenilikçi projenin böyle değerli bir ödül ile taçlandırılmasından dolayı gurur duyduklarını belirtti.
200 bin kadına ulaşıldı
Toplumda doğru doğum kontrol yöntemleri konusunda bilinç oluşturmak amacıyla başlatılan projenin Türkiye’deki gelişimiyle ilgili bilgi veren Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği Proje Koordinatörü Ecz. Fulya Urgancıoğlu; projenin Türkiye’de 40’tan fazla şehirde 300’ü aşkın eczanede devam ettiğini belirtti.
Kontrol Noktası standlarının özellikle kadın tüketiciler tarafından büyük bir ilgiyle karşılandığını ve şu ana kadar Tüm Türkiye’de yaklaşık 200 bin kadına doğrudan ulaşıldığını açıklayan Urgancıoğlu, eczaneden alınan bilginin kadınlar arasında kulaktan kulağa da yayıldığını ve projenin bir domino etkisiyle çok geniş kitlelere ulaştığını, bu konudaki bilinci ve doktora başvurma oranını arttırdığını ifade etti.