Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

Almanya'nın Düsseldorf kentinde düzenlenen MEDICA sağlık fuarına Türkiye'den 104 firma katıldı. 26 Kasım 2012, Pazartesi 10:42

Medikal ürün ihracatında hedef 1 milyar dolar

Türk medikal ürünler sektörü, dünyanın en büyük tıp ve sağlık organizasyonu olan MEDICA Uluslararası Medikal Ürünler ve Teknolojileri Fuarı’na katıldı. Almanya’nın moda ve fuar kenti Düsseldorf’ta yapılan ve bu yıl 44’üncü kez düzenlenen bu büyük buluşmada, Türkiye’den 32’si milli katılımla olmak üzere toplam 104 Türk firması yer aldı. Yıl sonunda 615 milyon dolara ulaşması beklenen medikal ürünler ihracatının iki yılda 1 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor.

140 binden fazla ziyaretçi

Ürün ve sistemlerdeki yenilikler kadar son yıllarda ihracatta da önemli bir ivme yakalayan sağlık sektörü, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği’nin (İKMİB) dördüncü milli katılım organizasyonuyla fuarda yer aldı. Türk sağlık sektörünün önemli firmalarının katıldığı fuarda; medikal teknoloji, laboratuar ekipmanları, fizyoterapi/ortopedi teknolojileri, ameliyathaneler ve hastaneler için tüketim malları, yapı teknolojileri, medikal hizmetler ve yayınlar gibi pek çok farklı ürün grubu sergilendi.

Sektör profesyonellerini bir araya getiren MEDICA, tıbbi konulardaki son yenilikleri sergilemenin yanı sıra, dünyanın her yerinden gelen tıbbi ürünleri ve tıp sanayi eğilimlerini görme imkânı yaratıyor. Geçtiğimiz yıl 130 bin kişinin ziyaret ettiği fuarı bu yıl 140 binden fazla kişi gezdi. Ziyaretçiler arasında kurumlarda satın alma kararını veren profesyonellerin ağırlıkta olduğu dikkat çekti.

İKMİB Başkanı Murat AkyüzİKMİB Başkanı Murat Akyüz, sağlık ve tıp sektörünün son yıllarda hızlı bir gelişim içinde olduğunu belirterek, medikal ürünlerde yüksek katma değer yaratma potansiyeline dikkat çekti. Medikal ürünler ihracatını iki yıl içinde 1 milyar dolara yükseltmeyi hedeflediklerini söyleyen Akyüz,

“MEDICA sağlık alanında dünyadaki en önemli organizasyonlardan biri. Firmalarımızın dünyadaki gelişmeleri yakından izlemeleri ve ihracat potansiyellerini artırmaları için uluslararası fuarlara katılımlarını önemsiyoruz. MEDICA, yurtdışındaki en yüksek katılımlı fuarlarımız arasında ve milli katılım organizasyonumuza gösterilen ilgi her yıl daha da artıyor. Fuarda yaşanan yer sıkıntısı nedeniyle pek çok firmamız da çok istemelerine rağmen bu önemli organizasyonda yer alamadı. Önümüzdeki yıl daha çok Türk ihracatçısını MEDICA’ya taşımak için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz.”

diye konuştu.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
Bayer'in Kontrol Noktası Projesi'ne "Altın Havan" ödülü
Bayer’in Kontrol Noktası Projesi’ne “Altın Havan” ödülü

Eczacı Dergisi'nin bu yıl üçüncüsünü düzenlediği Altın Havan İlaç ve Eczacılık Sektörü Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Kapat