Novartis’ten çalışanlarına sosyal medya eğitimi
Türkiye’nin lider ilaç firmalarından Novartis, çalışanlarının sosyal medya ve bu alandaki Novartis kurallarıyla ilgili bilgilendirilmesini amaçlayan örnek bir projeye imza attı. Proje kapsamında, sosyal medya dünyası; online itibar yönetimi; Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube gibi mecralarla ilgili genel bilgileri ve sosyal medyadaki Novartis Davranış Kuralları’nı içeren “Sosyal Öğren” e-öğrenme programıyla 1661 Novartis Türkiye çalışanı bilgilendirildi.
Novartis İlaç, Novartis Onkoloji, Novartis OTC, Hayvan Sağlığı, Aşı bölümleri, Alcon ve Sandoz çalışanlarının dâhil olduğu “Sosyal Öğren” projesiyle Novartis Türkiye, Novartis bünyesinde bu kadar büyük çaplı bir sosyal medya e-öğrenme programı uygulayan ilk ülke oldu.
İçeriğindeki filmler ve örneklerle hem eğitici, hem de keyifli bir öğrenme imkânı sunan “Sosyal Öğren” interaktif yönüyle de çalışanların beğenisini kazandı. Yaklaşık 30 dakikalık bir sürede tamamlanabilen eğitime Novartis e-posta adresi olan tüm çalışanlar davet edildi. %92 oranında bir katılım olan eğitimden alınan puanlara göre Novartis çalışanları sosyal medya siyah, sarı ve beyaz kuşak sertifikaları aldı.
“Sosyal Öğren” eğitim programı ile ilgili görüşlerini bildiren Novartis Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler Müdürü İzlen Toker,
“Bu uygulamayla Novartis çalışanlarının sosyal medyayı daha iyi öğrenerek, daha bilinçli kullanmasını sağlamayı amaçladık. Kurumsal olarak Twitter, YouTube ve Flickr’da Novartis Türkiye hesaplarımız var. Ancak Novartis çalışanlarının büyük bir kısmı sosyal medyayı iş amaçlı değil, kişisel olarak kullanıyor. Sağlık sektörü çalışanları olarak kişisel kullanımımızda bile sorumluluğumuz, diğer sektörlere göre daha yüksek olduğu için paylaşımlarımıza özen göstermemiz gerekiyor. Bu projeyle bu özeni nasıl göstereceğimizi örneklerle paylaşma yöntemini seçtik.”
dedi.