Pharma-Meet “partnering” toplantısı Bilgi Üniversitesi’nde gerçekleşti
İlaç sektöründeki fiyat düşüşleri, geri ödeme kısıtlamaları, kur zararları, dolayısıyla artan üretim maliyetleri ve azalan karlar gibi sebepler firmalarda yeni ürüne duyulan ihtiyacı artırdı. Bu nedenle portföy bakımından zengin firmalar ellerinde tuttukları pasif ilaçları değerlendirme, portföy genişletme çabasındaki firmalar da bu ürünlerden co-marketing, co-promotion, 2nd brand gibi anlaşmalarla yararlanma niyetiyle iş geliştirme çalışmalarını hızlandırmak isteğindeler.
Sektördeki bu ihtiyacı karşılamak amacıyla Istanbul Healthcare Consultancy (IHC) liderliğinde, IstEXPO’nun organizasyonuyla Türkiye İlaç Sektörü’nün ilk “partnering” toplantısı Pharma-Meet 2012, 29-30 Mayıs tarihinde, yerli ve yabancı firmaların katılımıyla İstanbul’un en güzel ve özgün mimarisine sahip mekanlarından biri olan Bilgi Üniversitesi Santral Kampüsü’ndeki Otto Santral’de gerçekleşti. Aralarında Ali Raif, GSK, Astra Zeneca, Abdi İbrahim, Sandoz, Allergan, Bausch + Lomb, Actelion ve Boehringer Ingelheim gibi katılımcıların bulunduğu organizasyonda, toplantılar 2 gün boyunca 30’ar dakikalık seanslar halinde gerçekleşti. Bu görüşmeler esnasında bir yandan firmalar portföylerine katabilecekleri ürünleri bulurken bir yandan da firma yetklileri networking imkanı yakaladı. Artık klasikleşmiş, kapalı otel konferans salonu konseptinden uzaklaşarak üniversite kampüsü içerisinde yapılan toplantılar, görüşenlere pozitif bir hava da getirdi.
Katılımcılar arasında lokal, uluslararası, büyük, küçük, Türkiye pazarına yeni girmek isteyen, üretici ve danışman firmalar bulunması toplantıdan sağlanacak yararı daha da çeşitlendirdi.
IHC, Pharma-Meet toplantılarının her yıl tekrarlanacağını duyurdu.
* Haberin fotoğrafı: Charles Kremenak (Charkrem@flickr).