Sağlık Bakanlığı’ndan ‘112 Acil’ açıklaması
Sağlık Bakanlığı, ‘112 acil sağlık hizmet birimlerine ait ambulanslar ve çalışan personelin özelleştirildiği’ iddialarını gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
Bakanlıktan kamuoyunu doğru bilgilendirmek için yapılan açıklamada, “Söz konusu haberlerde belirtilen Kocaeli, Bursa ve Ankara illerinde yapılan uygulama; hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinin daha etkin sunulabilmesine yönelik olarak il sağlık müdürlüklerimizin o yıl için ortaya çıkan ihtiyaç ve taleplerini karşılama adına sadece ambulans veya şoförü ile birlikte ambulans kiralaması şeklindedir. Bu kiralama hizmeti için, ihtiyaç ve talep bildiren illere bir yıl için izin verilmektedir. Bu kapsamda 2013 yılı içinde ülke genelinde toplam 68 şoförlü ambulans hizmet alımına izin verilmiştir.” denildi.
“TAŞERON ŞİRKETLERE VERİLMESİ SÖZ KONUSU DEĞİL”
112 ambulansları ya da personellerinin taşeron şirketlere verilmesinin söz konusu olmadığı vurgulanan açıklamada, “Bu kapsamda görev yapan ambulanslar da 112 hizmeti sunmakta, hizmetten yararlanan vatandaş açısından hiçbir fark olmamakta ve herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Bu ambulansların 24 saat hizmet vermesinden maksat, hizmetin kesintisiz sunulmasıdır. 2006 yılında yayınlanan Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği’nin ilgili maddesi ‘Ambulans servisleri, özel sağlık kuruluşları ile ambulans hizmet alımı için sözleşme yapabilir. Ambulans servislerinin hangi bölgelerde ve hangi sayıda kuruluşla sözleşme yapabileceği müdürlükçe ilgili şubelerden oluşturulacak bir heyetçe belirlenir.’ şeklindedir. Aynı yönetmelikte ambulans servisi ruhsatlandırma işleminin sadece özel ambulanslar için yapıldığı belirtilmektedir. Bu nedenle burada hizmet alımından kasıt özel sağlık kuruluşlarının özel ambulans servislerinden ambulans hizmeti alabilmesidir.” ifadelerini yer aldı.