Sağlık hizmetinde online muayene dönemi
Sultangazi’de evde sağlık hizmeti alan hastaların kontrolleri sırasında uzmanlık gerektiren acil sorunları, ekiplerin tablet bilgisayar aracılığıyla uzman hekimle kurdukları online bağlantıyla çözülmeye çalışılıyor.
Sultangazi’de evde sağlık hizmeti alan hastaların kontrolleri sırasında uzmanlık gerektiren acil sorunları, ekiplerin tablet bilgisayar aracılığıyla uzman hekimle kurdukları online bağlantıyla çözülmeye çalışılıyor.
Sultangazi Kaymakamlığı ve Fatih Bölgesi Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği işbirliğiyle Lütfiye Nuri Burat Devlet Hastanesi’nde “Hastamı Görüyorum Mutluyum” projesi hayata geçirildi.
Projeyle, evde sağlık hizmetleri biriminin takibinde olan hastalar, ihtiyaç halinde zaman kaybı yaşamadan hastanede görev yapan uzman hekimlere ulaşma fırsatı buluyor.
Uygulamada, ziyaret esnasında konsültasyon ihtiyacı duyulan hastalar için branş hekimiyle tablet bilgisayarlar aracılığıyla bağlantı kuruluyor. Hastanın mobil ortamda uzman hekim tarafından konsültasyonunun yapılması ardından evde sağlık ekipleri, hastaya yönelik müdahaleleri gerçekleştiriyor.
Hekimin görüşme sırasında ihtiyaç duyduğu laboratuvar tetkikleri, ekipteki sağlık personeli tarafından hastanın kan numunelerinin alınmasıyla anında karşılanıyor.
“Hastanın gereksiz yere hastaneye gelmesini engelliyoruz”
Projeye ilişkin bilgi veren Lütfiye Nuri Burat Devlet Hastanesi Yöneticisi Dr. Çetin Özen Koç, projenin ulaşılabilirliği hızlandırmak ve hastaların evde aldıkları sağlık hizmetini mümkün olduğunca artırmak amacıyla hayata geçirildiğini kaydetti.
İlçede, hizmetten faydalanan yaklaşık 1800 hasta olduğunu dile getiren Koç, proje kapsamında Gaziosmanpaşa’da da ihtiyaç duyan hastalara yönelik çalışma başlatıldığını ifade etti.
Koç, evde sağlık ekibinde çalışan personelin elinden gelen her şeyi yapmasına rağmen, zaman zaman uzman hekim desteğine de ihtiyaç duyduğunu belirterek, şöyle devam etti:
“Bu tür durumlarda ekiplerimizin hızlı bir şekilde bilgi almaları gerektiğinde, görüntülü olarak uzman hekim arkadaşlarımıza ulaşılmasını sağlıyoruz. Bu sayede hastanın gereksiz yere hastaneye gelmemiş oluyor. Hasta yakınları da hasta da bundan dolayı çok rahat ediyor. Evde çözülebilecek sorunları hemen çözüyoruz, çözülemeyecek gibiyse de hastamızı hastaneye alıyoruz. Böylece hem zaman kaybını ve hastanın hastaneye gel-gitlerini önlüyoruz hem de hasta yakınının yükünü azaltıyoruz. Hastalar bu konuda çok memnunlar. Bu projeyi bizim bölgemizde deneyeceğiz, başarılı olursa diğer ilçelerde de hayata geçirilecek.”
Hastalardan projeye ilişkin olumlu görüşler geldiğini belirten Koç, “Zaten bizi en çok hastalarımızın, hastaneye gelmeden sorunlarının çözülmesi mutlu ediyor. Bir örnek verecek olursak, hastaların alt bezi ihtiyacı oluyor. Alt bezini de doktorlarımız hastayı görmeden yazamıyor. Biz de ekibimizi eve yönlendiriyor ve bağlantımız vasıtasıyla hastayla uzmanımızı görüştürüyoruz. Bu sayede hastanın hastaneye gelmeden rapor çıkarma işini kolaylaştırıyoruz” diye konuştu.
“Bu hizmet hayatımızı çok kolaylaştırdı”
Evde bakım hizmeti alan akciğer, kalp ritim bozukluğu, şeker ve tansiyon gibi rahatsızlıkları olan Mustafa Uğurlu, hizmetten memnun olduklarını belirterek, projeden önce yaşadığı sıkıntıları anlattı.
Uğurlu, “Ben yürüyemiyorum. Önceden arabayla gidip geliyordum hastanelere. Pek yakında hastaneye gitmedik. Bana evde kan tahlili yapılıyor. Allah razı olsun doktorlar buraya geliyor, biz bakıyorlar” dedi.
Uğurlu’nun kızı Gülşen Uğurlu da daha önce evde bakım hizmetini bilmediklerini ifade ederek, babasını hastaneye götürürken ciddi sıkıntılar yaşadıklarını dile getirdi.
Babasının hastanedeki tedavileri devam ederken bu hizmeti öğrendiklerini belirten Uğurlu, şöyle devam etti:
“Bu hizmetten ve evde sağlık personelinden çok memnunuz. Zaten üç haftada bir geliyorlar. Babamın kanı alınıyor, iğneyle takibi yapılıyor. Sadece kan sonuçlarını almak için hastaneye gidiyorum. Saat 15.00’ten sonra da zaten sonuçlar veriliyor ve doktora gösteriyorum. Eskisi gibi zorlanmıyorum. Bu hizmet hayatımızı çok kolaylaştırdı. Ben tek başıma babamla ilgilendiğim için taksilerle hastaneye giderken gelirken çok zorluk yaşamıştık. Ancak şimdi çok rahatız. Görüntülü uygulama sayesinde de hastaneye boş yere gitmek zorunda kalmıyoruz. Doktorlarımız sorunlarımızı buradaki görüşmemizde çözemiyorsa bizi hastaneye çağırıyor.”
Uğurlu, evde bakım gerektiren hasta yakınlarının hastane işlerinde daha bilinçli davranması gerektiğini vurgulayarak, “Hasta yakınları soru sorsun. Sormadan öğrenilmiyor. Evde sağlık nedir ben de bilmiyordum. Hiçbir fikrim yoktu. Ancak sorular sordum, ne yaptıklarını öğrendim. Şimdi hep birlikte rahatız” değerlendirmesinde bulundu.
“Hizmetten çok memnunuz”
Kalp, şeker, hipertansiyon, sedef gibi rahatsızlıkları olduğunu belirten Cevat Çağlayan, hastalıkları nedeniyle çeşitli ameliyatlar geçirdiğini söyledi.
Çağlayan, evde bakım hizmetiyle yaklaşık 1 yıl önce tanıştıklarını dile getirerek, “Evde kanımın alınması gerekiyor, bunun için eve gelip bize hizmet veriyorlar. Kanımı alıyorlar, tahlillerimi yapıyorlar, ilaçları nasıl kullanmam gerektiğini anlatıyorlar. Hizmetten çok memnunuz. Allah bin kere razı olsun. Yoksa beni kim indirecek, kim çıkaracak buraya? Evde bakım çalışanlarına çok çok dua ediyoruz. Devletimizden de Allah razı olsun. Bizim için bu büyük bir nimet. İnşallah böyle devam eder” diye konuştu.
Çağlayan’ın eşi Bahriye Çağlayan da eşinin yürüyememesi nedeniyle evde sağlık hizmetinden faydalanmaları yönünde tavsiye aldıklarını, bunun üzerine de gerekli müracaatlar gerçekleştirdiklerini söyledi.
Hizmetten duydukları memnuniyeti dile getiren Çağlayan, “Çalışanlar, güler yüzlü. Allah razı olsun, çok iyi davranıyorlar. Hastamızın morali düzgün onların sayesinde. Buna şükür. Hastamız yürüyemiyor. Hizmet, hayatımızı çok kolaylaştırdı. Devletimizden de ilaçlarımızı alıyoruz. Çok memnunuz. Bizim bir günümüz var. Ekipler geliyor kanımızı alıyor. Ben de hastaneden sonuçları alıyorum. Hastanede de bana öncelik tanınıyor. Ona göre şeker düzenini yapıyorlar” ifadelerini kullandı.