Sağlık sektörü “1. Hasta İlişkileri Zirvesi”nde buluştu
“Hasta” kavramının öneminin arttığı günümüzde, sektörün önde gelen isimleri, konu çerçevesinde fikir alışverişinde bulunmak üzere Workshop dergisinin düzenlediği toplantıda buluştu. Başkanlığını İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haydar Sur’un yaptığı toplantıda; hasta güvenliği, hasta ilişkileri ve hasta dernekleri gibi konularda önemli isimler görüş bildirdi.
Birçok önemli ilaç firması, dernek ve hastane yöneticisinin iştirak ettiği zirveye, göz sağlığının köklü firmalarından Bausch + Lomb’dan Dr. Burkay Adalığ konuşmacı olarak katıldı. Hasta odaklı düşünme sisteminin ve “hasta” farkındalığının gelişmesini amaçlayan organizasyonda, Dr. Burkay Adalığ sosyal medya ve hasta ilişkisi üzerine bir sunum gerçekleştirdi.
Boehringer Ingelheim Pazarlama divizyonundan Murat Tanören ile birlikte, ilgiyle takip edilen interaktif bir sunu gerçekleştiren Bausch + Lomb Türkiye ve Ortadoğu Medikal Müdürü Dr Burkay Adalığ, Türkiye’nin hızla artan internet kullanımına bağlı olarak, hastaların ve hastalık bilgisi arayan kişilerin giderek daha yoğun olarak sosyal medyayı kullandığını örneklerle aktardı. Hatalı veya yanlış yönlendirme potansiyeli olan ilaç veya hastalık bilgisinin risklerinin de aktarıldığı sunuda Dr. Adalığ,
“İnternetsiz günleri görmemiş olan X ve Y jenerasyonlarının yaşları giderek arttığı için yakın gelecekte sağlık ile ilgili bilgilere daha fazla ihtiyaç duyacaklarını biliyoruz. Gerek bloglar, web siteleri, Facebook ve Twiter gibi sosyal ağlar, gerekse şu an tahmin bile edemediğimiz web 3.0 uygulamaları olsun, internet ve sosyal medyanın kullanımı çok hızlı bir biçimde artacak. Bu ortamda sağlık bilgilerinin kontrollü ve yanlış anlamalara neden olmayacak biçimde paylaşılması için ilaç sektörü, sağlık otoriteleri, hasta ve doktor dernekleri en optimum yöntemleri bulmak için çaba göstermelidir”
dedi.
HTV Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Çolakoğlu, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Fügen Toksü ve Memorial Hastanesi Medikal Direktörü Dr. Sema Akgün gibi alanında uzman isimlerin de yer aldığı toplantıda, medya ve hasta ilişkisi, iletişim ile farkındalık yaratma gibi konularda da bilgiler aktarıldı.