Sosyal medya, sigara ve alkolden daha fazla bağımlılık yapıyor
İngiltere’de yayın yapan The Guardian gazetesinde yer verilen habere göre, Chicago Üniversitesi’nden bir grup araştırmacının gerçekleştirdiği çalışmanın sonuçları, Twitter’i ya da e-posta hesabını “kontrol etmemeye” çalışmanın, “sigara içmemeye” çalışmaktan daha fazla irade gerektirdiğini gösteriyor.
Haberde, Almanya’nın Würtzburg kentinde yaşayan ve yaşları 18 ile 85 arasında değişen 205 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarının yakında Psychological Science dergisinde yayımlanmasının beklendiği dile getiriliyor.
BlackBerry’ler aracılığı ile gerçekleştirilen çalışmada katılımcılardan 14 saatlik süreç içerisinde günde yedi kereden az olmamak üzere; o an ya da geçmiş 30 dakika içinde bir istek hissedip hissetmedikleri, bu isteğin tipi ve -sonu “dayanılmaz”a kadar uzanan- düzeyi, diğer istekler ile karışıp karışmadığı ve direnç gösterip göstermedikleri konusunda geri bildirimde bulunmaları istenmiş. Araştırmacılar, birbirini takip eden yedi boyunca ger bildirimde bulunmalarını istedikleri kullanıcılardan toplamda 10 bin 558 geri bildirim almışlar. Bunların 7 bin 827’si “bir şeye yönelik arzu” geri bildirimlerden oluşmuş. Araştırmacılar elde ettikleri sonuçlara bakarak, oto-kontrolün en çok sekteye uğradığı alanın medya olduğunu söylüyorlar.
The Guardian’a konuşan baş araştırmacı Wilhelm Hofmann,
“Kolaylıkla erişilebilir olması ve bu aktivitelerde bulunmanın ‘zararsız’ hissettirmesi nedeniyle, medyaya karşı oluşan arzuya direnç göstermek, kişi bunu istese bile, orantısal olarak daha zor.
Sigara ve alkol kullanımı daha fazla zarara uğramayı -ve uzun vadede para kaybetmeyi- içeriyor ve [kullanım için] her zaman fırsat bulunamayabiliyor. Dolayısıyla, doğal olarak medya arzusuna teslim olmanın olumsuz bir getirisi olmasa da, sık kullanım insanların çok fazla zamanını çalabiliyor.”
diyor.