Vodafone ve Medline’dan mobil sağlık hizmeti
Dünya çapında mobil sağlık hizmetlerine yönelik başarılı çalışmalara imza atan Vodafone, bu uygulamaların ilk açılımını, sağlık sektörünün önde gelen kurumlarından Medline Acil Sağlık işbirliği ile hayata geçiriyor. “Uzaktan Hastalık Takibi” hizmeti hastaların Vodafone’un güçlü mobil iletişim altyapısından yararlanarak en güncel sağlık verilerini anında doktorlarıyla paylaşmalarına olanak veriyor. Bu uygulama diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik sağlık sorunlarıyla mücadele eden hastaların yaşam kalitesinde önemli bir iyileşme sağlayacak.
Uzaktan Hastalık Takibi hizmeti Vodafone Türkiye’nin sunduğu mobil sağlık uygulamalarının ilk örneğini oluşturuyor. Firma tarafından yapılan açıklamaya göre bu projeyi sağlığın değişik alanlarındaki gelişmiş mobil uygulamalar izleyecek.
Kronik hastalıkların takibi kolaylaşacak, yaşam kalitesi yükselecek
Mobil iletişim teknolojileri aracılığıyla diyabet ve tansiyon hastaları ile doktorlarının mekândan bağımsız şekilde iletişim kurmalarına olanak sağlayan bu proje ile hastaların yaşam kalitesinde iyileşme sağlanırken, sağlık maliyetleri de azaltılıyor. Proje, diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik sağlık sorunlarında verilen hizmetin kalitesini yükseltecek.
Vodafone ile Medline Acil Sağlık işbirliğiyle hayata geçirilen Uzaktan Hastalık Takibi, hastaların gün içinde kendi şeker veya tansiyon cihazlarıyla ölçtükleri değerleri cep telefonları üzerinden Medline Alarm Merkezi’ndeki doktorlara ulaştırmalarını mümkün kılıyor. Medline, ölçüm değeri standart değerin altında veya üstünde gelen hastalarla hızlıca irtibata geçerek gerekli yönlendirmeleri yapıyor; acil ve hayati durumlarda üyelerin bulunduğu lokasyona ambulans ve ekip sevk ediyor.
Proje kapsamında, hizmete kayıt olurken belirtilen zamanlarda ölçüm değerlerini iletmeyen hastaların takibi de sağlanıyor. Bu üyelere ilk etapta iki adet hatırlatma SMS’i gönderiliyor. Hastanın SMS uyarısına karşılık ölçüm değerini göndermemesi durumunda ise doktorlar bizzat hastayla ya da yakınıyla iletişime geçerek gereken desteği sağlıyor. Periyodik hastane ziyaretleri ve doktor randevularının cep telefonu üzerinden yapılabilmesi hastalara kontrollerini düzenli devam ettirebilmeleri için büyük kolaylık sunuyor. Anlık kontroller hastaların yaşam kalitesinin yükselmesine katkıda bulunuyor.
“Uzaktan Hastalık Takibi Hizmeti”nde Ayda 19.90 TL’ye Sınırsız Ambulans Hizmeti
Vodafone abonelerinin bu kampanyadan yararlanmak için kendilerine SMS ile gönderilen yazılımı internet bağlantısı yapabilen telefonlarına indirmeleri yeterli oluyor. Bu yazılımı indiren Vodafone abonesi diyabet ve tansiyon hastaları ayda sadece 9.90 TL vererek tüm değerlerini mobil ortamda takip ve kayıt edebiliyor, herhangi bir sorun yaşadıkları takdirde Medline hekimlerini telefonla arayarak danışabiliyorlar. Ayda 19.90 TL’lik pakete abone olan Vodafone’lular ise bu hizmetlere ek olarak, acil bir durum söz konusu olduğunda yıl boyu sınırsız ambulans servisinden faydalanabiliyor.
“Mobil iletişim teknolojileri sağlık hizmetlerinde verimlilik ve tasarruf sağlıyor”
Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimlerinden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Phil Patel, yeni hizmetle ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Sağlık hizmetleri bütçesinin %73’ünün kronik hastalıklara ayrıldığı Türkiye’de, bu hastalarımızın yaşam kalitesini yükseltmek ve onlara ayrılan kaynakların en etkin şekilde kullanımını sağlamak büyük önem taşıyor. Vodafone, mobil sağlık uygulamaları alanındaki küresel bilgi birikimini ve uzmanlığını Türkiye’ye taşıyarak bu alanda ciddi bir katkı sağlıyor. Ocak 2010’da Vodafone Grup’un sağlık sektörüne teknolojik altyapı desteği sağlamak için başlattığı mobil sağlık uygulamalarının ülkemizdeki ilk adımını Uzaktan Hastalık Takibi hizmetiyle atmış olduk. Uzaktan Hastalık Takibi projemizi bu alanda başka uygulamalarımız takip edecek. Hedefimiz, İngiltere, Kenya, Tanzanya gibi Vodafone’un faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde gösterdiğimiz başarı ve tecrübelerin de katkılarıyla mobil iletişim teknolojilerini kullanarak ülkemizdeki sağlık hizmetlerinin kalitesinin yükseltilmesine destek olmaktır.”
Medline Sağlık Grubu Genel Müdürü Gürkan Ergenekon ise Vodafone ile gerçekleştirdikleri bu işbirliği ile sağlık ihtiyaçlarını daha etkin karşılamak ve sağlık maliyetlerinde tasarruf sağlamak için teknolojiyi kullandıklarını belirterek şöyle konuştu:
“Medline Acil Sağlık günümüzün artan hastane öncesi ve sonrası sağlık ihtiyaçları doğrultusunda, kurumlara ve bireylere sunduğumuz hizmetler yeni proje ve işbirlikleriyle genişliyor. Bunun en güzel örneği, Vodafone ile gerçekleştirdiğimiz bu proje. Teknoloji ilerledikçe, bu ilerlemenin sağlık alanına yansımasını da bir gereklilik olarak görüyor ve gerçekleştirdiğimiz bu işbirliği sayesinde hastaların hayat kalitesinde iyileşme sağlamayı hedefliyoruz. Sağlık alanında sahip olduğumuz tecrübemizi Medline üyeleri ve Vodafone aboneleri ile paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz”.